Foredrag 26.01.19

Fotografen Kirstine Lund - en stærk kvinde fra Løkken.

Lørdag den 26.01.19 kl. 10 afholder Løkken Museumsforening foredrag i aulaen på Løkken Skole, Studievej 10.

Et spændende foredrag med lokalhistoriker Jan Rasmussen,  Nr. Harritslev.

Foredragsholderen Jan Rasmussen har i mange år interesseret sig for fotografen  Kirstine Lund og hendes usædvanlige liv.

Hun bliver født i Løkken i 1852. Efter at hendes fallerede mand var udvandret til USA, uddannede hun sig til fotograf for at kunne forsørge sig selv og sine to døtre. Hun arbejder som fotograf i Løkken fra 1882-84, hvorefter hun flytter til Hjørring, for at oparbejde en kundekreds her. Det lykkedes for hende, og hun blev byens førende fotograf.

Hun trak sig tilbage i 1910 og bosatte sig i Lønstrup, hvor hun døde i 1948.

Efter foredraget er der mulighed for at stille spørgsmål.

Foredraget holdes i samarbejde med Folkeuniversitetet og Kulturhus Løkken.

Billetter kan købes ved indgangen. Pris for medlemmer 50 kr. – ikke medlemmer 75 kr. inklusiv kaffe og rundstykker.

Alle er velkommen, og museets bestyrelse håber mange vil møde op til en spændende formiddag.