Efterårsudstilling 13. - 18.10.19 kl. 13 - 16

Efterårsferie i Løkken Museum

Løkken Museum, Johanne Grønbechs Hus, Nørregade 12, åbner søndag d. 13 oktober en efterårsudstilling med Løkkenmalere.

Løkken Billedsamling er en afdeling af Løkken Museum, derfor bliver der i efterårsferien fremover kunstudstilling med løkkenmalere på museet.

I år vil der især blive vist værker af kunstmalerne Ane Brügger og Tjek Jerne.

Tjek Jerne er født i Tjekkoslovakiet, men blev maleruddannet i Geneve. Hun bosatte sig i Danmark i 1930 og blev i 1935 gift med læge Niels Kaj Jerne. Tjek Jerne kom til Løkken 1938 og var med i malergruppen ”Regnbuen” frem til sin alt for tidlige død 1945.

Ane Brügger er født i Snejbjerg i Thy. Hun boede i Løkken fra 1938 til 1943 og deltog i ”Regnbuen” 1938 – 42. Hun begyndte med at arbejde med akvarel og olie, senere batikmaleri, og efter 1958 lavede hun især stenmosaikker, keramik og skulpturer.

Ved udstillingens åbning søndag vil Hans Fink præsentere en lille bog om Ane Brügger, som Løkken Museum har udgivet. Der vil være mulighed for at købe bogen på museet hele efterårsferien.

Bestyrelsen håber, at mange af byens gæster og lokale beboere vil benytte lejligheden til at aflægge Johanne Grønbechs Hus et besøg i efterårsferien, hvor der fra søndag d. 13. til og med fredag d. 18. vil være åbent fra kl.13.00 til kl.16.00.

Efterårsudstillingen åbner søndag kl. 13.00 med en uformel reception.

Alle er velkommen.