Sæsonafslutning 30.08.20

Sæsonafslutning i Løkkens Museer

Søndag d. 30. august kl. 13.00 – 16.00 afslutter museerne i Løkken sæsonen 2020.

I Kystfiskerimuseet er der udstilling om redningsvæsenet og kystfiskeri i Løkken. Her kan man se Kystbåden, Bent II, og forskellige redskaber, der gennem tiderne er blevet brugt til kystfiskeri, samt redningsudstyr fra den tid, hvor der var redningsbåd i Løkken.

Kl. 14.00 fortæller naturvejleder Knud Andersen om planter, der er velegnede til bjesk. Om deres historie, hvor de vokser, og hvordan mennesker gennem århundreder har brugt disse planter.

Knud Andersen medbringer forskellige planter, så vi har mulighed for selv at finde og genkende dem i naturen. Der er også medbragt eksempler på bjesk lavet på planter, bær mm.

Der vil blive uddelt smagsprøver, så man kan finde ud af, hvilke planter, der passer ens smagsløg bedst.

I Johanne Grønbechs Hus, Nørregade 12, holdes åbent hus 13 - 16. Her er der mulighed for at se årets særudstilling ” Fiskerfamilier i Løkken” samt museets faste udstilling om skudehandelen med Norge.